Aylık prim ve hizmet belgesi nereden alınır?
İşveren, APHB’yi takip eden ayın 23’üne kadar çevrimiçi olarak sunmalıdır. Bu tarihe kadar çevrimiçi olarak bir beyan sunulamazsa, SSI’ya kağıt üzerinde bir rapor sunulmalıdır.
Aylık prim ve hizmet belgesi ne zaman verilir?
Özel işyeri işverenleri, 5510 sayılı Kanunun 4/a maddesi gereğince cari aya ilişkin düzenledikleri “Aylık İkramiye ve Hizmet Belgeleri”ni, belgenin ait olduğu ayı takip eden ayın 23’üncü gününe kadar Kuruma iletirler.
Süresinde verilmeyen aylık prim ve hizmet belgesi nasıl verilir?
Kuralla birlikte, geç düzenlenen orijinal, ek veya iptal edilen aylık prim hizmet makbuzları artık elektronik olarak da SGK’ya iletilebilecek. E-Sigorta üzerinden SGK’ya gönderebilirsiniz.
Aylık prim ve hizmet bildirgesi nedir?
APHB, Aylık Prim ve Hizmet Belgesi kavramının kısaltmasıdır. İşveren tarafından SSI’ye aylık olarak sunulan belge aynı zamanda çalışan için bir garantiyi temsil eder. Çalışanın günlük yaşamında ve işte maruz kaldığı tüm olumsuz etkilerin finansal değeri APHB tarafından karşılanır.
Hizmet belgesini nasıl alabilirim?
Hizmet dokümantasyonu e-devlet platformu veya e-devlet uygulaması üzerinden talep edilebilir. E-devlet platformunun ve dijital uygulamanın tanıtılmasıyla, neredeyse tüm SSI hizmet kategorileri için çevrimiçi işlemler mümkün hale geldi.
SGK aylık prim ne kadar 2024?
Bu bölgedeki genel sağlık sigortalılarının 2024 yılı Ocak ayı ve sonrası için ödemesi gereken genel sağlık sigortası primi tutarı aylık 600,08 TL’dir.
6 aylık SGK hizmet dökümü nasıl alınır?
1- E-devlet sistemine giriş yaptıktan sonra arama çubuğuna “SGK Sicil ve Hizmet Listesi/İşyeri Ünvan Listesi” yazın. 2- Açılan pencerede “Barkodlu Belge Oluştur” seçeneğine tıklayın. 3- Oluşturulan belge yazdırılacaktır. Ortaya çıkan belgenin tamamının yazdırılması gerekmektedir.
APHb açılımı nedir?
Sigorta durumu APHB: APHB sigortası nedir ve nasıl alınır? Öncelikle, “APHB nedir?” sorusuna cevap vererek yazımıza başlayalım. APHB, Aylık Prim ve Hizmet Belgesi’nin kısaltmasıdır. SSI’ye sunulan bu belge, 5510 sayılı Kanun kapsamında bir ay çalışmış sigortalılara verilir.
SGK geriye dönük kaç yıl inceleme yapar?
Hizmet tespit davası kaç yıl geriye gider? İşveren tarafından aylık katkı payı ve fayda belgeleri verilmeyen veya çalışma durumu tespit edilemeyen sigortalılar, şikâyet tarihinden itibaren 5 yıl içinde faydalarının tespitini talep edebilirler.
1 ay geriye dönük sigorta yapılır mı?
Sigortasız işçi çalıştırma suçu keşfedildikten sonra, işverenin geriye dönük sigorta girişi yapmak için genellikle 30 günü vardır. Bu prosedür, işverenin hem ek katkıları ödemesini hem de gerekli ceza yükümlülüklerini yerine getirmesini gerektirir.
Aylık prim ve hizmet belgesi iptali nasıl yapılır?
1- E-beyanname şifreniz ile uygulamaya giriş yapabilirsiniz. 2- Aylık prim hizmet belgesi giriş menüsü seçilir. … 4- Belge türü “iptal” olarak seçilir. Ayırım nedeni “(D) Belge türü veya kanun numarası… 7- Yeni oluşturulacak belge işlemleri başlatılır. … 11- Onay ekranına yönlendirileceksiniz.
Geriye dönük sigorta girişi cezası ne kadar 2024?
32487 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 8256 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile %2 olarak belirlenen SGK gecikme cezası oranı, 1 Nisan 2024 tarihinden itibaren %3 (yasal oran) olarak uygulanacaktır.
Aylık sigortalı hizmet listesi nereden alınır?
E-Devlet KapısıSosyal Güvenlik Kurumu.SGK Kayıt ve Hizmet Listesi / Meslek Unvanı Listesi.
(*) 4A aphb ne demek?
“4A APHB nedir?” sorusunun cevabı 4/A kapsamındaki çalışanların “Aylık Prim ve Hizmet Belgesi”dir. Aynı çalışanlar emekli olduklarında APHB sigorta kolu kapsamında prim ödemelerinden faydalanırlar. 4a APHB emekli maaşı sigorta statüsüne dahildir.
5510 SK ne demek?
5510 sayılı Kanun; Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu olarak adlandırılır. Sosyal güvenlik, kişilerin kişisel özgürlüklerinin ve toplum içinde onurlu bir yaşam sürmelerinin, başkalarına karşı yükümlü olmaksızın güvencesidir.
SGK prim hizmet dökümü nasıl alınır?
Hizmet raporunuza e-devlet platformu üzerinden online olarak ulaşabilirsiniz. E-devlete giriş yaptıktan sonra arama alanına “4A hizmet raporu” yazdıktan sonra açılan sayfada hizmet raporu belgesine ulaşabilirsiniz. Bu belge sigortacılık işlemine ilişkin tüm bilgileri içerir.
Hizmet belgesi ile çalışma belgesi aynı mı?
Bir istihdam belgesi, bir kişinin pozisyonu ve sorumluluk alanı gibi gerçek iş bilgilerini doğrulayan bir belgedir. İstihdam referansını değerlendirirken, Borçlar Kanunu’nun 426. maddesine göre genellikle aşağıdakiler geçerlidir: “İşveren, çalışanın talebi üzerine, faaliyetin niteliğini ve süresini belirten bir istihdam belgesi sağlamakla her zaman yükümlüdür.”
Çalışma belgesi e-devletten nasıl alınır?
Bunun için öncelikle sisteme giriş yapın. Daha sonra “Kurumlar” sekmesi üzerinden “Sosyal Güvenlik Kurumu”na gidin. Açılan sayfada “Sosyal Güvenlik Kayıt Belgesi Talebi”ne tıklayın. Daha sonra “4A Giriş ve Çıkış Beyannamesi” seçeneğine tıklayarak çalışma belgenizi alabilirsiniz.
SGK hizmet listesi nereden alınır?
E-Beyanname v.