Çalışma belgesi nedir, nasıl alınır?
İşinden ayrılan herkes, işvereninden yaptığı işi ve ne kadar süredir yaptığını belirten bir belge talep edebilir. Bu belge işveren tarafından ücretsiz olarak sağlanmalıdır. Bu belgede çalışandan istenen bilgiler, yasaya uygun olarak doğru olmalıdır.
Çalışma belgesinde ne yazar?
İşe giriş belgesinde bulunması gereken en önemli içerikler 4857 sayılı Kanunun 28. maddesinde belirtilenler; çalışanın iş türü ve çalışma saatleridir. Ayrıca; çalışanın adı, soyadı ve mesleği belirtilmelidir. Çalışanın adresi, doğum tarihi, TC kimlik numarası ve SGK kayıt numarası bulunmalıdır.
Çalışma belgesi e-devletten alınabilir mi?
Bu sayede çalışanlarımız e-devlet üzerinden performans belgelerini oluşturabiliyor, sorgulayabiliyor ve inceleyebiliyor.
Çalışma belgesi olmazsa ne olur?
İşten ayrılan işçiye çalışma belgesi verilmemesi veya belgede yanlış bilgi bulunması halinde, İş Kanunu’nun 99/1-d maddesi uyarınca adına çalışma belgesi verilmemesi nedeniyle idari para cezası uygulanır. 2024 yılında geçerli olan idari para cezası miktarı 1.402 TL’dir.
Çalışma ve gelir belgesi nereden alınır?
Gelir belgesi alma prosedürü kişinin çalışma durumuna ve gelir türüne bağlıdır. Gelir belgesi almanın genel yöntemleri şu şekilde özetlenebilir: Kamu kurum ve kuruluşlarında çalışan kişiler, gelir belgelerini e-devlet sisteminin “e-Bordro” bölümünden alabilirler.
Çalışma belgesi vermeyen işveren nereye şikayet edilir?
Çalışanlar, işverenleri adına ALO 170 ve www..tr internet sitesi aracılığıyla Çalışma Bakanlığı’na şikâyet/bildirimlerini iletmektedirler.
Hizmet belgesi nereden alınır?
Hizmet kimlik kartı talebinde bulunmak e-devlet platformu veya e-devlet uygulaması aracılığıyla mümkündür. E-devlet platformunun ve dijital uygulamanın tanıtılmasıyla, çevrimiçi işlemler neredeyse tüm SSI hizmet kategorileri için mümkün hale geldi.
İşveren iş sözleşmesini işçiye vermek zorunda mı?
İş sözleşmesi ne zaman imzalanır? İş sözleşmesi, çalışan tarafından işe başlamadan önce imzalanmalıdır. Ancak yazılı bir sözleşme yoksa, işveren, çalışana işe başlamasından itibaren iki ay içinde iş sözleşmesinin şartlarını içeren bir belge vermek zorundadır.
İstifa oluru nasıl alınır?
İstifa mektubu yazılması en kolay formlardan biridir. İstifa mektubu yazarken, İnsan Kaynakları departmanına hitaben yazılmalıdır. İstihdamın başlangıç tarihi ve hizmet süresi belirtildikten sonra, başvuruda, kişinin gönüllü olarak hizmetten ayrılmak istediğini güncel tarihle birlikte belirtilmelidir.
İş yerinde ne olarak çalıştığımı nasıl öğrenebilirim?
Vatandaşlar artık e-devlet üzerinden SGK hizmetlerine erişerek hangi ünvan ve sicil numarasına sahip olduklarını, hangi pozisyonda görev yaptıklarını ve çıkış kodlarının nasıl belirlendiğini görebilecek.
E-devletten alınan belgeler kaç gün geçerli?
Belge, tarih aralığının başlangıç tarihinden itibaren 6 ay geçerlidir. E-devletten alınan öğrenci belgesi barkodlu veya barkodsuz olabilir. Barkodlu ve barkodsuz öğrenci belgelerinin geçerlilik süresi aynıdır.
Anne çalışmıyorsa gelir belgesi nasıl alınır?
Geliri olmayan ve çalışmayan kişilerin gelir belgesi alıp alamayacakları sıkça sorulan bir sorudur. Çalışmayan ancak gelir belgesi almak isteyen herkes bunu Sosyal Sigorta Kurumu (SGK) veya daha basit bir şekilde e-devlet aracılığıyla yapabilir.
Çalışma belgesi nasıl bir şey?
Çalışma belgesi, iş sözleşmesi sona eren ve işinden ayrılan bir çalışana, sebebi ne olursa olsun verilmesi gereken bir belgedir. Belge, istihdam süresi, yapılan işin türü ve iş ilişkisinden ayrılma sebebi (doğru ve tartışmasız ise) gibi bilgileri doğru ve tarafsız bir şekilde kaydetmelidir.
Çalışmıyor belgesi nereden alınır?
Annem ve babam çalışmıyor. Çalışmadıklarını belirten belgeyi nereden alabilirim? SGK Kayıt Hizmet Beyannamesi SGK’dan veya e-devlet sisteminden alınmalıdır.
İmza atmadan işten çıkış olur mu?
Feshedilen bir çalışan fesih belgelerini imzalamazsa, herhangi bir yasal sorumluluğu var mıdır? Hayır, feshedilen bir çalışan fesih belgelerini imzalamak zorunda değildir. İşveren iş ilişkisini feshetmeye karar vermiş ve gerekli bildirimi vermişse, fesih süreci çalışanın imzası olmadan gerçekleştirilebilir.
E-devletten hizmet belgesi nasıl alınır?
1- E-devlet sistemine giriş yaptıktan sonra arama çubuğuna “SGK Sicil ve Hizmet Kaydı/Meslek Ünvanı Listesi” yazın. 2- Açılan pencerede “Barkodlu Belge Oluştur” seçeneğine tıklayın. 3- Oluşturulan belge yazdırılacaktır. Oluşturulan belgenin tamamının yazdırılması gerekmektedir.
İş yerinde ne olarak çalıştığımı nasıl öğrenebilirim?
Vatandaşlar artık e-devlet üzerinden SGK hizmetlerine erişerek hangi ünvan ve sicil numarasına sahip olduklarını, hangi pozisyonda görev yaptıklarını ve çıkış kodlarının nasıl belirlendiğini görebilecek.
SGK’dan çalışmıyor belgesi nasıl alınır?
Bu belgeyi almanın iki farklı yolu bulunmaktadır: 1- İkametgah belgenizin yatırıldığı Sosyal Güvenlik Kurumuna bizzat başvuruda bulunarak. 2- E-Devlet üzerinden “Sigorta Kayıt Tespit” dosyasının çıktısını alarak.
Hizmet belgesi ne işe yarar?
İşverenin sigortalı personeline bir ay geçerlilik süresiyle verdiği belgedir. APHB’nin amacı, personelin sigorta durumunu, sigorta kapsamını ve SGK sigortası çerçevesinde iş ve günlük yaşamlarında karşılaşabilecekleri sorunları ele almak ve izlemektir.