Kapsayıcı eğitim neleri kapsar?
Bu anlamda kapsayıcı eğitim; çeşitliliğe değer verilerek, cinsiyet, etnik köken, sosyal sınıf, sağlık, toplumsal katılım ve başarı gibi gerekçelerle hiç kimsenin eğitim süreçlerinden dışlanmaması ve herkesin sisteme dahil edilmesidir (UNESCO, 2009; Ouane, 2008).
Kapsayıcı eğitimin bileşenleri nelerdir?
Kapsayıcı eğitimin üç temel bileşeni vardır: erişim, katılım ve destek. Erişim, öğrencilerin zengin ve çeşitli öğrenme fırsatlarının sunulduğu ve ilgi ve ihtiyaçlarına göre aktivitelerin planlandığı yüksek kaliteli eğitim ortamlarına erişimi olarak tanımlanır.
Eğitim ilkeleri nelerdir?
EĞİTİM-ÖĞRETİM İLKELERİ Çocuk dostu öğretim ilkesi (öğrenciye göre): Canlılık ilkesi: Okul, hayatın kendisi olmalıdır. … Güncellik ilkesi: … Yaparak-yaşayarak öğrenme ilkesi: … Netlik (Ayanis) ilkesi: … Ekonomi ilkesi: Somuttan soyuta İlke: … Bilinenden bilinmeyene ilke: Diğer unsurlar…
Kapsayıcı eğitim nedir, kapsayıcı eğitimin felsefi temelleri nedir?
UNESCO (Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü) kapsayıcı eğitimin tanımını şu şekilde yapmaktadır: Kapsayıcı eğitim, öğrencilerin eğitime, kültüre ve topluma katılımlarını artırarak ve eğitim sistemi içindeki ayrımcılığı azaltarak onların çeşitli ihtiyaçlarına yanıt verme sürecidir.
Kapsayıcı eğitimin boyutları nelerdir?
Bu yaklaşım, farklı geçmişlere, yeteneklere ve özelliklere sahip öğrencileri bir araya getirerek bireylerin farklı öğrenme ihtiyaçlarına saygı göstermeyi ve çeşitliliği teşvik etmeyi amaçlamaktadır (Aktekin, 2017). Kapsayıcı eğitim, üç temel boyutla karakterize edilir: erişim, katılım ve destek.
Kapsayıcılık ilkesi nedir?
Adından da anlaşılacağı üzere sosyal katılım, toplumun tüm kesimlerinin inanç, etnik köken, yaş, cinsiyet, cinsel yönelim, siyasi görüş, mülkiyet, engellilik durumu vb. açılardan dahil edilmesi anlamına gelir. Durum ne olursa olsun hayata aktif katılımı ifade eder.
Kapsayıcı öğrenme ortamları nelerdir?
Farklı ihtiyaç ve yeteneklere sahip insanların kapsayıcı bir ortamda birlikte öğrendikleri bir ortamdır. Bu paylaşımlı öğrenme ortamları öğrencilerin düzenli ders saatlerinin çoğunu kapsar. Sınıflar, kütüphaneler, spor salonları, kültürel etkinlik alanları, rekreasyon alanları ve oyun alanlarını içerir.
Kapsayıcı eğitimin hak temelli yaklaşımı nedir?
Kind, 1989). UNESCO’ya (2005) göre eğitimde hak temelli yaklaşım aşağıdaki üç temel ilkeye dayanmaktadır: • Herkesin ücretsiz ve zorunlu eğitime erişimi olmalıdır, • Kapsayıcı eğitimde eşitlik, kapsayıcılık ve ayrımcılık yapılmaması, • Kaliteli eğitime, içeriğe ve süreçlere erişim hakkı.
Kapsayıcılık neyi ifade eder?
Dahil etme, bu çeşitli insan gruplarını çevreye dahil etmek, katkılarının, varlıklarının ve bakış açılarının çevreye ne kadar değer verildiği ve dahil edildiğiyle ilgilidir. Başka bir deyişle, dahil etme, insanların kendi kültürleriyle birlikte değerli hissetmelerini sağlar.
Meb’in temel ilkeleri nelerdir?
MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİNİN ESASLARI. … Karma eğitim. … Eğitimin yaygınlaştırılması … İlköğretimin zorunlu ve parasız olması … Ders programlarının toplumsal yaşamın ihtiyaçlarına ve çağın gereklerine uygun olması … Ders programlarının millî ve bilimsel olması … Eğitim ve öğretimde disiplin ilkesi.
Genellik ve eşitlik ilkesi nedir?
I – Evrensellik ve eşitlik: Madde 4 – Eğitim kurumları dil, ırk, cinsiyet, engellilik ve din ayrımı gözetilmeksizin herkese açıktır. Eğitimde hiçbir birey, aile, zümre veya sınıfa ayrıcalık tanınamaz.
Yaygın eğitim ilkeleri nelerdir?
MADDE 5 – (1) Yaygın eğitimin ilkeleri şunlardır: (a) Herkese açıklık, (c) Süreklilik, (d) Yenilik unsurlarına açıklık…
Kapsayıcı eğitim ve kaynaştırma eğitiminde ayıran en önemli özellik nedir?
Kapsayıcı eğitim dar bir anlam taşırken, kapsayıcı eğitim daha geniş bir bakış açısını temsil eder.
Kapsayıcı eğitim hangi öğrencileri kapsar?
Kapsayıcı eğitim aslında sadece Suriyelileri ve Romanları değil, aynı zamanda engelli öğrencileri de ilgilendiren bir konu.
Kapsayıcı eğitim alternatif hedefler nelerdir?
Kapsayıcı eğitim, her öğrencinin öğrenme ve gelişim özelliklerine, ilgi ve gereksinimlerine uygun olarak eğitime erişimini, eğitim ortamına katılımını ve bu doğrultuda ilgili profesyonellerin desteğini gerektiren süreçleri gerektiren bir “anlayış”tır.
Kapsayıcı eğitim hangi grup öğrencilerle ilgilidir?
Benzer şekilde UNICEF kapsayıcı eğitimi, öğrenmenin gerçekleşebilmesi için özel desteğe ihtiyaç duyan tüm öğrencileri kapsayan bir sistem olarak tanımlamaktadır (UNICEF, 2003).
Kapsayıcı öğrenme ortamları nelerdir?
Farklı ihtiyaç ve yeteneklere sahip insanların kapsayıcı bir ortamda birlikte öğrendikleri bir ortamdır. Bu paylaşımlı öğrenme ortamları öğrencilerin düzenli ders saatlerinin çoğunu kapsar. Sınıflar, kütüphaneler, spor salonları, kültürel etkinlik alanları, rekreasyon alanları ve oyun alanlarını içerir.
Kapsayıcılık neyi ifade eder?
Dahil etme, bu çeşitli insan gruplarını çevreye dahil etmek, katkılarının, varlıklarının ve bakış açılarının çevreye ne kadar değer verildiği ve dahil edildiğiyle ilgilidir. Başka bir deyişle, dahil etme, insanların kendi kültürleriyle birlikte değerli hissetmelerini sağlar.
Kapsayıcı okulların özellikleri nelerdir?
Kapsayıcı bir okul, öğrencilerin yapamadıklarından ziyade yapabileceklerine odaklanır ve çeşitliliğe vurgu yapıldığında tüm öğrencilerin başarabileceğine inanır. Kapsayıcı okullar; tüm öğrenciler için adil koşullar sağlar, bireysel haklara ve erişilebilirliğe değer verir ve herkesi önemseyen güvenli bir okul ortamı yaratır.